Brun utan sol.

Nu sitter jag här igen, vaken och ensam. Sebbe ligger bröve och sover. Typiskt.. Jag har suttit och kollat på olika hemsidor med smink, kläder osv.. Sen kom jag på en sak. Jag använder ju brun utan sol väldigt ofta. Så jag tänkte att jag kan tipsa er om vilka jag tycker fungerar bra. :)



1, Sublime Bronze, Loreal.
Konsistens: Fet kräm, inte rinning.
Färg på kräm: Brun guldig.
Doft: Luktar ganska illa men efter ett tag tonas det ner
Pris: ca 79:- (på rusta)
Övrigt: Klä inte på dig direkt efter, krämen färgar av sig tills den torkat in ordentligt. De dagar jag vill vara extra fräsch och brun (tillexempel till fest) smörjer jag in mig 2 gånger.


2, Dior Bronze, Dior.
Konsistens: Inte jättefet, rinner lite.
Färg på kräm: Brun guldig.
Doft: Luktar inte lika äckligt som många andra brun utan sol produkter.
Pris: ca 260:- (KICKS)
Övrigt: Glider lätt in i huden och lämnar ett fint solkysst resultat. Den är glittrig så passar bra till fest.

3. Self Tanning Lotion.
Konsistens:
Fet kräm
Färg på kräm: Lite rosaaktig.
Doft: Ganska äcklig, ett tag.
Pris: ca 85:- (KICKS)
Övrigt: Den brun utan sol jag använder mest. För oss som vill ha mycket färg efter en smörjning. Och nej, man blir inte rosa för att krämen är lite rosaaktig, när den lägger sig på hyn blir den brun.

4. Summer sensation, Piz Buin.
Konsistens: Spray
Färg på kräm: Ingen alls
Doft: Luktar förvånadsvis gott
Pris: ca 165:- (KICKS)
Övrigt: När jag vill ha en snabbtorkande spray använder jag denna. Den torkar jättefort och ger ett fint jämnt resultat. Dock sprayar jag kanske 2 eller 3 dagar i rad för att få den färg jag önskar.

5. Sun, Lumene.
Konsistens:
Mousse
Färg på kräm: Vit
Doft: Ingen störande direkt
Pris: ca 110:- (KICKS)
Övrigt: Rolig att smörja in medtanke på konsistensen. Torkar fort och eftersom den är färglös färgar den inte av sig på kläder.

Tänk på att skrubba rent kroppen från orenheter och döda hudceller innan du smörjer in dig med brun utan sol.  Vill du att färgen ska sitta lä'ngre så smörj in dig med 3-5 dagars mellanrum. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0